
Služby
DIAGNOSTIKA
Psychologická diagnostika nadání
Základní psychologické vyšetření zahrnuje posouzení intelektových schopností, tj. celkového vývoje dítěte včetně zachycení profilu dílčích intelektových schopností (verbální schopnosti, matematicko-logické myšlení, pozornost, paměť, schopnost kategorizace, vizuálně-prostorová představivost…atd.), kreativity a divergentního myšlení dítěte.
Vyšetření je dle potřeby možné doplnit posouzením socio-emočních kompetencí (na základě zájmu rodičů a věku dítěte).
Tento typ vyšetření je vhodný pro klienty, kteří chtějí vědět, jestli je jejich dítě nadané, jaké má silné a případné slabší stránky a nezralosti, jak k němu přistupovat a jak ho dále rozvíjet doma i ve škole.
Speciálně-pedagogická diagnostika
V předškolním věku jde o posouzení školní zralosti, tedy aktuální úrovně schopností a dovedností důležitých pro vstup do 1. třídy (zrakové a sluchové vnímání, grafomotorika, verbální schopnosti, pozornost, předmatematické dovednosti, prostorová orientace, lateralita, socio-emoční a pracovní zralost apod.).
Tento typ vyšetření je vhodný pro klienty, kteří si nejsou jisti, jestli je jejich dítě ve všech oblastech připravené na zahájení školní docházky a potřebují posoudit jeho školní zralost. Vyšetření je vhodné zejména u dětí s nerovnoměrným vývojem (děti, které již např. umí číst, ale zároveň jsou socio-emočně nevyzrálé apod.).
U dětí na základní škole jde o posouzení aktuální úrovně školských schopností a dovedností (čtení, písemný projev, zrakové a sluchové vnímání, grafomotorika, pozornost, lateralita apod.) se zaměřením na diagnostiku možných poruch učení.
Tento typ vyšetření je vhodný zejména k objasnění příčin výukových obtíží.
KONZULTACE
Konzultace s rodiči dítěte
Konzultace jakýchkoliv otázek, se kterými rodiče přichází - může jít např. o nestandardní projevy chování a jejich souvislost s nadáním, vnímání vlastní odlišnosti, výukové obtíže dítěte, možnosti rozvoje dítěte, rodinnou situaci, výběr školy, potíže s usínáním, neschopnost relaxace apod.
Konzultace s dospělými
Jednorázová konzultace jakýchkoliv otázek, se kterými klienti přichází. Může jít např. o pocit vlastní odlišnosti, nepochopení ze strany okolí, složité myšlení, obtíže s rozhodováním, nadměrný perfekcionismus, hypersenzitivitu, pocity úzkosti či selhávání.
Jednorázové nebo krátkodobé poradenství může klientům pomoci pochopit svou specifičnost vyplývající z nadání a odlišnost od většinové společnosti – že nejde "pouze" o vysokou inteligenci, ale s čím vším nadání souvisí, jak se projevuje, jaké problémy může přinášet a jak se s nimi lze vyrovnat.
Konzultace mohou probíhat osobně, telefonicky nebo online formou.
SPOLUPRÁCE SE ŠKOLAMI A DALŠÍMI INSTITUCEMI
V případě zájmu spolupracuji se školami, školkami a dalšími institucemi. V rámci této spolupráce se zaměřuji zejména na vzdělávání pedagogických pracovníků (MŠ, ZŠ i SŠ) a dalších odborníků v oblasti intelektového nadání, individuální či skupinové konzultace s pedagogy, které se mohou týkat jejich otázek k tématu nadání či konkrétních dětí, jejich projevů a přístupu k nim (na základě vyšetření či náhledu ve výuce) a vyhledávání nadaných dětí (depistáže, diagnostiky).
Nabídka vzdělávacích seminářů včetně jejich cen je na vyžádání.